Tuesday, February 10, 2015

Beneficiile tricotatului (RO)



Tricotatul sau crosetatul este adesea asociat cu o activitate demodata, de aceea unele persoane pot respinge ideea. Dar daca ne folosim imaginatia putem crea lucruri deosebite: moderne si de buna calitate.

  De exmplu, eu am inceput sa tricotez cand am realizat ca majoritatea puloverelor mele erau de proasta calitate: dupa cateva spalari aratau scamosate.
Am inceput sa tricotez cu ceva simplu: un fular. Am cumparat un fir deosebit iar rezultatul a fost surprinzator.
Arata extrem de modern iar aprecierile pe care le-am primit au fost pozitive (chiar daca nu lucrasem de foarte mult timp).

A fost o experienta care mi-a adus cateva beneficii si m-a facut sa continui:

1. Tricotatul inseamna distractie
Alegerea firelor si combinarea culorilor poate fi foarte distractiva. Eu ma simt ca un copil care isi alege jucariile, mai ales ca in ziua de azi exista pe piata foarte multe tipuri de fire. E o placere sa le tricotezi!


2. O mare satisfactie
 In general, un proiect terminat iti ofera sentimentul ca ai realizat ceva si ajuta foarte mult la stima de sine.

3. Distragere de la TV/ PC
Cand ajung acasa de la munca sunt foarte tentata sa deshid televizorul sau sa stau multe ore pe calculator. De multe ori ma simt obosita si am senzatia ca am pierdut timpul.
Combin o sesiune de tricotat cu niste muzica buna sau ascult un audiobook si ma bucur foarte tare de moment.

4. Reduce stresul si are valoare terapeutica
E demonstrat stiintific ca tricotatul actioneaza ca un antidepresiv. De multe ori nu dam seama ca ne umplem mintea cu ganduri inutile fara a avea ceva specific pe care sa ne concentram.Cand gasim ceva care ni place, ne focusam pe acel lucru si alte probleme tind sa dispara sau sa se diminueze. Doar mutandu-ti atentia pe altceva, pune celelalte lucruri in umbra.

Alte beneficii:

5. Am facut cateva cautari pe internet si am gasit ca sunt studii care demonstreaza ca practicarea unui hobby protejeaza creierului de efectele imbatranirii.

6. Posibilitatea de a socializa
Poti intalni persoane cu aceleasi pasiuni ca si tine.

Bucura-te de tricotat!

No comments:

Post a Comment